پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118604
پهپادهاي جديد ايران رونمايي شدند
تاریخ انتشار : 1393/06/02 13:15:03
نمایش : 1958
۲ فروند موشک کروز و ۲ فروند هواپيماي بدون سرنشين جديد نيروهاي مسلح کشورمان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام روحاني و سردار دهقان رونمايي شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همزمان با اولين روز از هفته دولت حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور کشورمان از ۴ دستاورد جديد نيروهاي مسلح در حوزه‌هاي موشکي و پهپادي رونمايي و از نمايشگاه «خودباوري و مديريت جهادي» وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بازديد کرد.

اين دستاوردها شامل ۲ فروند موشک کروز و ۲ فروند هواپيماي بدون سرنشين بود که مشخصات آنها به شرح زير است.

* موشک کروز قدير

قدير نسل جديدي از موشک کروز جمهوري اسلامي است که با برد ۳۰۰ کيلومتر اهداف دريايي دشمن را با دقت و قدرت تخريب بالا منهدم مي‌کند.

موشک قدير همانند ديگر موشک‌هاي هم خانواده خود مانند نور و قادر امکان شليک از ساحل و شناور را دارد.

مزيت عملياتي برجسته اين موشک امکان پرتاب آن از روي سامانه‌هاي موشکي قبلي است که انعطاف و توان عملياتي نيروهاي مسلح را افزايش مي‌دهد.

* موشک کروز نصر بصير

اين موشک کروز دريايي علاوه بر قابليت چالاکي و قدرت عملياتي با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار به ويژگي عمليات در سکوت و هوشمندي مجاز شده است که مي‌تواند در ارتقاء توان دريايي نيروهاي مسلح مؤثر باشد.

* پهپاد رهگير کرار ۴

کرار رهگير نسل جديدي پهپادهاي جت جمهوري اسلامي است که در سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است.

پهپاد کرار ۴ ماموريت رهگيري هوايي پرنده‌هاي متجاوز را بر عهده دارد.

نيروهاي مسلح با در اختيار داشتن اين پهپاد قابليت‌هاي عملياتي متنوع‌تري را براي پدافند هوايي در ارتفاع بالا و دفاع از حريم هوايي کشور خواهند داشت.

* پهپاد فتوگرامتري مهاجر ۴ (سامانه نقشه‌برداري هوايي)

نقشه‌برداري هوايي با پهپاد قابليت برجسته‌اي است که توان محققان و صنعتگران سازمان‌هاي جغرافيايي و صنايع هوايي وزارت دفاع و با مشارکت حوزه دانشگاه به منصه ظهور رسيده است.

اين پهپاد قادر است نقشه‌هاي هوايي را با کاربري نظامي و غيرنظامي در اختيار کاربران قرار دهد.

مهاجر ۴ پهپاد پيشرفته و مطمئني است که براي نخستين بار توانايي خود را در نقشه‌برداري هوايي در خدمت دفاع و توسعه ملي کشور قرار مي‌دهد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html